Khamis, 27 Mei 2010

TERUSLAH BERJUANG................& BERSATU SEMULA..


Salam Takzim kepada pembaca Melayu Islam sekalian,

Gemasindah ingin mengucapkan berbanyak terimaksih kepada komen komen berkaitan ENTRI gemasindah mengenai komen komen perkauman yang sangat menebal berupa kutukan yang uncivilized dan berniat jahat yang wajib diambil tindakan oleh Kementerian Dalam Negeri Malaysia.

Penulis muda Rockdatbone memberi komen didalam blog beliau yang diturunkan didalam entri ini. Terimakasih brader Rok.

Yang paling mengusik jiwa ialah keprihatinan saudara sebangsa dan seagama kita di Singapura yang bersimpati akan nasib kita Melayu Malaysia. Komen ini juga diturunkan didalam entri ini untuk renungan saudara semua.

Sekali lagi dengan hati yang tulus ikhlas gemasindah memohon kepada saudara sebangsa dan seagama seluruh Melayu Islam Malaysia supaya BERSATU SEMULA dalam wadah perjuangan yang sama iaitu mempertahankan KUASA POLITIK MELAYU & KESUCIAN AGAMA ISLAM…
……………………………………………………………………………………………
KOMEN 1…….ROCKDATBONE
Mitos Tentang Bangsa?


Melayu Malas - Siapa cakap Melayu Malas,mereka tidak malas tetapi gagal dalam pemasaran. Melayu Kurang Pandai - Kurang Pandai kat pemasaran betul tetapi tidak dari segi akademik.

Melayu Pendatang –

Bila Pulak Melayu jadi pendatang,Kerajaan Melayulah yang memula ada Tanah Melayu ni.Ada ke bangsa lain buat kerajaan dekat Tanah Melayu ni sebelum kita merdeka.Hakikatnya bila sebuah negara ditubuhkan negaramesti ada 4 ciri a)Populasi -(bangsa Melayu b)Teritori/Kawasan (Tanah Melayu) c)Kerajaan (cth Kerajaan Melayu Johor) d)Kedaulatan.

So Malay are not the same as Chinese and Indian.

Chinese is superior? Facts or Myths?

Bila masa pulak bangsa Cina kat Malaysia nih superior.Hakikatnya bukanlah superior mana pun bukan advance mana pun.Cuba Melayu dan rakyat Malaysia seringkali dimomok momokan dengan Chinese lagi pandai lagi steady sedangkan takde mana pun.Biasa jer diorang tuh.

Aku berniaga,kiri kanan depan belakang kedai Cina.Ada kawan aku Cina nih hari hari duduk kutuk kawan dia kat kedai belakang dan depan.Haihh...selalu kita dengar Melayu jer kan camtuh..

Hakikatnya dia orang sama jer..malah lagi teruk..hmm aku ada hantar kereta aku cat kat satu kedai Cina nih,dah la mahal..ingat berkualiti lah rupanya tak sampai dua tahun kereta aku kaler die dah pudar..Jadi..kita sering dimomok momok kan dengan kualiti kerja sikap bangsa Cina..sebenarnya they are actually the biggest liar only...not more than that.

Loh ! ,Chinese is a world race? La semua sekarang is a world race.We have Malay in Sri Lanka.We have Malay in Philipines,Vietnam,Burma and every where.Cuma kadang kadang panggilan sahaja berbeza. African pun ada di mana-mana so apa nak heran.Salah satu sebab kita ada good transportation such Airways dan Intertnet,so world is getting global.

Chinese working as hard as they said?

LOL,a big fxxxking liar....nahhh..takde la macam tuh..first of all..diorang oppurtunist..ni aku admit..n agree..working hard..blah la most of them taking advantages from Malays..kita tgk macam mana dahulu nelayan orang Melayu,petani orang Melayu tetapi sebab dia orang ada duit sket,jadi diorag control market...tuh jer..lain takdak la..

Jadi bila sekarang keraajaan dah wujudkan ramai pemborong dan kontraktor Melayu pasal tuh dia orang bising tuh jer..sebab peluang tuh dah kurang...

Hahahaa dia orang cakap kereta diaorang menjalar jalar mewah dan cantik..orang Melayu jealous..la elok la diorang jealous at least diorang pun ada angan - angan dan cita-cita nak pakai..tapi cuba tgk rumah Chinese nih..keter Mercedes tp rumah papan..hakikatnya untuk show off n tunjuk konon konon ada capabilty nak berniaga...(Yang kaya tuh memang kaya la..aku tetap agree)

So berhentilah mendengar momokan si mangkuk hayun nih...Hakikatnya semua itu mitos yang akan menghancurkan kita..tolong kurang ajar sket..tak payah nak bersantun sangat dengan bangsa-bangsa nih..Hak kita tetap kita..ni pepatah yang aku cipta dan ubah suai sket..malu bertanya sesat jalan,malu pertahankan hak melopong laa...

JADI BANGSAKU BERNAMA MELAYU.BERSATULAH DEMI MASA DEPAN ANAK,CUCU DAN CICIT KITA SEBELUM MANGKUK HAYUN NI AMIK ADVANTAGES LAGI.

sekian...coretan dan luahan yang sedikit geram...
……………………………………………………………………………………………..

KOMEN 2 ---dari Seberang Tambak.


Tanpa Nama berkata...

Sangat sedih keadaan di Malaysia. Kenapa jadi begini. Di Singapura komen 2 saperti ini sangat di ambil berat oleh pemerintah dan di ambil tindakan yang sangat keras. Soal ugama dan bangsa tidak boleh di luahkan saperti di Malaysia. Apa dah jadi pada Kerajaan Malaysia? Kenapa di biarkan perkara ini berterusan? Sangat Malang.Pemerhati di Singapura. Wassalam.

fakirabdillah berkata...

Salam saudara sebangsa dan seagama di Singapura

Ramai daripada kami Melayu Malaysia barangkali sudah mula berasa kecewa dengan pemimpin kami yang ada sekarang ini . Kami berdoa agar mereka diRahmati Allah dengan semangat keberanian untuk bertindak tegas dalam memperkasakan bangsa Melayu di Malaysia ini.

Pelajaran berkaitan kelemahan dan kekuatan pimpinan belumpun lama Pak Lah & Dr Mahathir masih lagi bersama kita.

Terimakasih atas keprihatinan saudara saudara semua.

Gemasindah……Bagaikan burung yang patah sayap ..bertongkat paruh kuterbang jua.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan