Sabtu, 29 Mei 2010

ATAP TIRIS DAN BOCOR MEMBAWA KEPADA RUNTUH....



ATAP TIRIS, BOCOR & RUNTUH

Sesuatu rumah akan roboh jika atapnya tiris, membawa kepada bocor yang mengkibatkan keruntuhan bermula daripada atap itu sendiri, bumbung dan akhirnya seluruh rumah tersebut.

Begitulah nampaknya yang berlaku kepada BARISAN NASIONAL yang beratapkan UMNO. Ketirisan sudah lama berlaku tanpa dipedulikan. Kebocoran kian melebar dan jika tidak dibaikki akan menyebabkan penghuni rumah basah kuyup dan amat tidak selesa apabila musim tengkujuh tiba.

Dalam keadaan atap rumah yang sebegitu apakah sikap serta tindakan pemilik rumah dan penyewa penyewa yang menjadi penghuni rumah tersebut ?

Pemilik rumah tidak mampu mengganti atap kerana kemiskinan . Penyewa pula asyik menyalahkan pemilik walaupun mereka tahu akan kemiskinan pemilik dan juga tahu akan murah hati generasi pemilik yang telah membenarkan seluruh generasi mereka bermula dari nenek moyang mereka dahulu hingga ke generasi anak cucu cicit tinggal dirumah tersebut tanpa membayar apa apa kos pun.

Kini mereka menggertak untuk meninggalkan rumah tersebut…rumah dan pemilik rumah yang bukan sahaja telah melindungi mereka tetapi seluruh generasi terdahulu mereka . Memang mereka terdiri dari mereka mereka yang tidak tahu mengenang budi…..tapi ada lagi perbuatan teruk mereka yang tuan rumah dah tahu tapi ….tak dapat buat apa apa…kerana takut..macam macam ketakutanlah…..

Tidak cukup dari tindakan menggertak itu sahaja, mereka rupanya telah menyebarkan fitnah kemerata tempat memburuk-burukkan tuan rumah yang terlalu baik itu..apalah malangnya.

Gemasindah……. tahu akan rahsianya ..mereka sudah berpakat dengan saorang tauke cina untuk merampas tanah pemilik rumah tersebut. Tauke cina itu dah berjanji hendak membina rumah rumah baru ditanah milik pemilik rumah bangsa melayu itu untuk diberikan kepada setiap penyewa itu secara percuma.

Gemasindah pun tahu penyewa penyewa itu sudahpun membeli tukul besi, chainsaw dan menyewa jentolak untuk merobohkan rumah bocor itu.

Kesian . pemilik rumah kepada siapalah hendak mengadu.

Gemasindah……minta pemilik rumah beli furadan ..bagi makan penyewa durjana itu

Tiada ulasan:

Catat Ulasan