Rabu, 5 Mei 2010

DILEMA BLOGGERS PENYOKONG UMNO ........????

DILEMA BLOGGERS PENYOKONG UMNO………………???

Saorang pembaca marah kepada Dr Mahathir kerana membongkarkan kes blok L & M melalui blog Che Det.

Katanya pembongkaran itu memberi peluang yang luas untuk pembangkang menghentam kerajaan BN & UMNO hingga boleh menyebabkan kekalahan BN & UMNO pada PRU 13 yang akan datang.

Kita bloggers kerdil UMNO di Tampin / Monceh / Gemas pun barangkali tidak disukai oleh kumpulan penyokong UMNO & BN yang berfikiran saperti pembaca yang dirujuk diatas.

Adakah perkara membongkarkan kes blok L & M yang mendatangkan kerugian hampir RM 100 billion ini merupakan satu kes mengkhianati UMNO & BN ???
Perlukah kepincangan pemimpin yang jelas merupakan tindakan pengkhianatan itu disenyapkan demi mempastikan UMNO terus menang pada PRU 13 nanti ?

Atau UMNO wajib melakukan pembersihan dari anasir anasir kotor didalam dirinya seperti virus atau sel barah yang akan membunuh UMNO akhirnya .

Jelas perkara ini bukanlah satu dilemma pada Tun Dr Mahathir yang kita kenali ketegasannya dalam memperjuangkan kebenaran. Dr M rasanya tidak akan berkrompromi dengan salahlaku besar saperti ini yang merugikan bangsa & negara.

Begitu jugalah halnya berkaitan kita sebagai bloggers kecil tempatan di Tampin / Monceh / Gemas ini. Sabenarnya kita ada dua pilihan…pertama menjadi bloggers pembodek atau bloggers upahan untuk menaikkan nama dan prestasi pemimpin kita khasnya wakil wakil rakyat kita dan mengenepikan rintihan rakyat.

Kedua kita boleh memilih untuk menjadi bloggers kemarahan wakil rakyat dan penyokong totoknya dengan mengenengahkan masalah dan keluh kisah rakyat sambil menyampaikan kritikan yang barangkali pedas tetapi jelas bertujuan murni iaitu untuk mengingatkan pemimpin kita menjalankan tugas serta amanah rakyat. Impaknya ialah UMNO akan terus dikasihi rakyat dan akan terus dihormati dan tidak lagi diperlekehkan.

Apa pandangan saudara dalam perkara ini ???

Gemasindah…
Setuju dengan pendirian & tindakan Dr M…dan akan terus menyampaikan apa yg difikir wajar disampaikan wp akan jadi tidak populer.

2 ulasan:

  1. salam bro,
    eden setuju bona dongan pondapat GI, sobona ee itulah yang dighaso bukan sajo blogger jalanan semacam kito ni, malahan kekadang pomimpin diperingkat akar umbi.
    sotiap kali jiko mesyuarat agung tahunan, ado isu yang mencolek pomimpin cubo dibangkitkan di peringkat akar umbi kemudian bilo cubo nak diketongahkan jangan haraplah...
    tak kan sampai keperingkat bahagian, ado yooo juaro yang cubo pancung konon eee nak menjago maruah parti atau pomompin, walau pun ternyato bona kesalahan tu..
    eden dah terkono dulu...
    itu yang buek den loteh tu!
    walau apo pun eden, kito sayangkan parti kito ni, dan sebaik ee kito togo mano yang tak boto..yang salah totap salah. kok terbukti...kito buang yooo mano2 juaro2 dan pomimpin yang menyobabkan parti kito dipandang tak boto..

    bro, eden nak pinjam post ni...eden nak warkan dalam blog den. tq.

    BalasPadam
  2. carry on brader ...dengan segala senang hati

    BalasPadam