Sabtu, 19 Jun 2010

KEMENTERIAN PKS gantikan MECD ????



CADANGAN KEMENTERIAN PKS....
Kalau DS Najib Tak Mahu Juga Buat...Hai ..Osahlah BEGAR DS Najib ni...
..

Salam saudara pembaca Melayu – Islam

Dalam salah satu entri terdahulu, gemasindah bertanya akan sebab sebab DS Najib membubarkan MECD yang tugasnya ialah untuk membantu usahawan bumiputera. Jika dikatakan MECD dibubar kerana matlamat dah tercapai..memang ianya cerita KATUN DOREMON. Jadi outlah sebab itu. Jika dikatakan sebab tidak ada peruntukan, setiap tahun kerajaan buat belanjawan.

Apabila MECD dibunuh dan dikapankan, reaksi orang ramai dari semua lapisan masyarakat melayu hiruk pikuk betul. Ramai juga cerdekpandai Melayu yang bersemangat Melayu yang tinggi tidak putus putus menulis , menasihatkan DS Najib hingga ketahap MERAYU supaya DS Najib, bukan sahaja menubuhkan semula MECD tetapi juga supaya menjadikan MECD sebagai kementerian berprofil tinggi.

NAMUN DS NAJIB TERUS JUGA BUAT DEK....berdetik pun tidak. Memang DS Najib bukan lagi DEGIL tetapi sudah menjadi mengikut istilah orang Negeri Sembilan BOGEK yakni satu tahap degil yang amat tinggi hingga sampai ketahap LANTAK KAULAH JANG.

Barulah hari ini apabila membaca ulasan Tun Dr Mahathir , gemasindah mendapat jawapan sebenar tentang KE-BOGEK- AN DS Najib itu . Ikutilah lapuran akhbar Utusan berkaitan cadangan TDM agar kerajaan menubuhkan KEMENTERIAN PKS :-

Kuala Lumpur 17 jun – Bekas Perdana Menteri , TDM menyokong cadangan mewujudkan KEMENTERIAN PKS menggantikan Kementerian Pembangunan Usahawan / MECD yang ditutup tahun lalu.

TDM berkata , beliau bersetuju dengan cadangan penubuhan kementerian itu supaya usahawan PKS terus mendapat pembelaan kerajaan. Menurut TDM ( baca yang ini = gi ) BELIAU TIDAK TAHU DIMANA SILAPNYA SEHINGGA KERAJAAN MENUTUP MECD tetapi ia mungkin KERANA DESAKAN BEBERAPA PIHAK YANG SENTIASA MENIMBULKAN ISU KONONNYA DEB TIDAK ADIL PADA MEREKA.

USAHA KERAJAAN MEMBANTU MEMBANGUNKAN USAHAWAN BUMIPUTERA TIDAK MENGHALANG PERTUMBUHAN EKONOMI NEGARA YANG MENINGKAT 8% antara 1987 – 1997.


Beliau berkata demikian sewaktu menerima kunjungan hormat 16 AJK Simposium Ushawan PKS Dalam 1 Malaysia disini hari ini.

Kunjungan hormat itu diketuai oleh Pengerusi Eksekutif Konsortium Usahawan Makanan dan Indsutri Asas Tani, Syeikh Ahmad Dusuki, Pengerusi GIATMARA yang juga Penaung KOMITA dan Pengarah Urusan MYDIN, Datuk Ameer Ali Mydin.

Pada pertemuan itu, TDM selaku penaung simposium yang diadakan pada 22hb April yang lalu menandatangani RESOLUSI SUPAYA KERAJAAN MENUBUHKAN KEMENTERIAN PKS saperti yang terdapat di India & United Kingdom.

Resolusi itu juga antaranya mencadangkan supa SME Bank, SME Corporation, Institut Keusahawanan Negara, TEKUN & MARA diletakkan dibawah Kementerian PKS itu supaya PKS mendapat pembelaan.

Menurut Syeikh Ahmad Dusuki, resolusi itu akan diserahkan kepada DS Najib dalam masa terdekat.

KOMEN Gemasindah.

Gemasindah percaya apa yang disebut oleh TDM yakni berkaitan sebab sebab DS Najib membubarkan MECD adalah benar. Apapun mengetahui tindak tanduk dan dasar flip flop DS Najib selama menjadi Perdana Menteri sebab sebab yang disebut oleh TDM kelihatan amat munasabah.

Inilah perangai DS Najib yang paling tidak disukai umat Melayu, yakni TIDAK MENUNJUKKAN KOMITMEN YANG TEGAS , YANG BERANI , YANG KONSISTEN , YANG KENTAL ,

YANG BERANI MENGATAKAN AKU MELAYU, AKU PRESIDEN PARTI MELAYU, AKU PERDANA MENTERI TANAH MELAYU SUKA AKULAH BUAT APA YANG HENDAK AKU BUAT UNTUK TOLONG BANGSA AKU.

Alangkah seronoknya jiak kita dapat mendengar DS Najib berkata saperti diatas.


Gemasindah ....berharap sangatlah DS Najib berani menubuhkan KEMENTERIAN PKS ini. Cepat-cepatlah hantar Resolusi itu Datuk Syeikh Ahmad Dusuki. Jangan berlengah lagi.

2 ulasan:

  1. Looks like DSN is an apologist beyond imagination - Yes "Tahap Bogek"

    ...L I S T E D !!!

    Tun Jibun - Bapak Vernakular

    BalasPadam
  2. Terimaksih bro kenn

    harap dan kita berdoalah kehadrat Allah agar terus menerus mendapat Taufik & HidayahNya

    Jgn pula kita lupa yg menaikkan dan menjatuhkan pemimpin itu ialah Allah.

    Jika ramai yg berdoa sya percaya Tok Najib akan berubah kepada yg baik dan lebih baik.

    BalasPadam