Rabu, 31 Mac 2010

KELUH KISAH ORANG MELAYU !!!!!!!

KELUH KISAH ORANG MELAYU

Tajuk entri ini sangat menyakitkan hati …tetapi itulah kenyataannya. Disana sini manusia melayu dalam keadaan keluh kisah..diselubungi rasa bimbang, sedih, takut, benci, marah , geram dan sebagainya…terhadap keadaan dirinya…terhadap hal sekitarnya…terhadap pemimpin melayu….baik pemimpin tinggi yang jauh daripadanya lebih-lebih lagi pemimpin peringkat rendah ..yang dekat padanya.

Betapa tidak sudah lebih 50 tahun merdeka …keadaan orang melayu masih lagi diselimuti kesusahan. Disana sini kita dengar ..melayu susah..melayulah yang susah…melayu miskin…melayulah yang miskin ….sangat sedikit yang tidak mengadu susah…susah mengharungi kehidupan kerana mereka mereka ini masih lagi diperingkat terbawah hairaki ekonomi….paling bawah.

Bila DAP + PKR + PAS kata dasar tolong melayu …dasar yang rasis ..DEB hanya menguntungkan segelintir melayu kerana amalan pilihkasih dan rasuah…kerajaan pimpinan UMNO..nampak bergoyang…nampak macam .malu-malu ..nampak macam serbasalah..nak mengatakan bahawa ..MEMANG DASAR TOLONG MELAYU MESTI DITERUSKAN…SEBAB MELAYU MASIH LAGI MISKIN…Kerajaan UMNO nampak macam TAK BERANI..takut hilang sokongan bukan melayu…!!!!!

Nanti kalah dalam PRU 13...tak ke terpikir oleh Tok Najib koklah UMNO kalah dalam PRU 13 nanti ianya..sebab melayu dah kurang yakin pada UMNO..sebab UMNO tak boleh diharapkan lagi..sebab UMNO dah jadi parti PENAKUT...sebab UMNO dah tak SETEGAS DULU ?????

Maka akhbar hari ini melapurkan MEB akan tolong semua orang miskin TANPA MENGIRA KAUM….Maka jelaslah pada kita bahawa Tok Najib tak berani nak kata dengan TEGAS MEB akan TERUSKAN DASAR DASAR MEMBANTU MELAYU SEBAB TERLALU RAMAI YANG MASIH MISKIN….….

MAKA TERUSLAH KECEWA ORANG ORANG YANG MENDOKONG UMNO SELAMA INI…….kerana nampaknya UMNO SUDAH TIDAK BERANI BERCAKAP DENGAN TEGAS……UMNO dah jadi macm anak dara sunti yang pemalu..ngintai.. ngintai dibalik pintu melihat pemuda yang tampan dan macho itu…..

Dari segi ini maka adalah amat perlu melayu bersatu melalui PERKASA ..satu alternatif yang munasabah…..kerana PERKASA ialah pertubuhan yang belum kena sakit sawan SINDROM MALU seperti UMNO..

Kawan kawan melayu ..PAS & PKR ..ketawakan kita orang UMNO…kah..kah..kah..kah .PERLUKAH kita menyuruk dibelakang pintu….kerana malu ???????????

3 ulasan:

  1. salam..betul tu gi..umno mmg penakut skang..pemimpin dia pun ntah apa2..cakap bkn main..wayang x kesian.tapi hampeh..sume condong ke perut...tak nampak aku di perjuang melayu..perjuang poket adalah..

    BalasPadam
  2. salam
    pasal meb ni bro,den raso nikmat ee tak kan sampai kebawah pun.
    aleh2 yang mendapek manusio yang berado paling ateh, kok sampai pun ko tahap golongan petongahan. yang kek bawah ni menogok air liur jerlahlah gamak eee...
    kok sampai bona pun seciput cumo dapek boli toge yooo...
    itu pun pueh melalak kek pomimpin yang telus, serupa tea oo..
    bro,
    sekarang ni telampau sikit pomimpin yang bolih kito harapkan dapek menolong bangso sondiri.
    ajo kan parah!!

    BalasPadam
  3. kito tahu malu tapi malu tak bertompek. malulah padaALLAH DAN PARTI PKR JIKA MEREKA MEMBENTANGKAN ISU JUDI,KORUPSI,ARAK, parti lawan yang perjuangkan amal maaruf nahi mungkar ,kito malu .pemimpin melayu dalam umno macam kerbau dicucuk hidung bila dalam dewan tak bolih bersuaro jiko perkaro dasar yang BERKAITAN DENGAN AGAMA DAN HAK ORANG MELAYU TAK DAPAT SOKONGAN PEMIMPIN MELAYU UMNO..KENAPO...

    BalasPadam