Ahad, 18 April 2010

KISAH CINTA - UNTUK DIJADIKAN SEMPADAN & TAULADAN

Salam Takzim kepada semua pembaca.

Nampaknya kisah cinta TS Isa Samad dengan Bibi Sharliza berakhir dijinjang pelamin. Kira hebat jugalah kisah cinta orang lama macam Tok Isa kita tu...hanya Bibi yang tahu.

Dalam entri kali ini gemasindah nak ceritakan satu kisah cinta juga..CINTA MENCARI GLAMOR untuk dijadikan sempadan dan tauladan dalam kita mengharungi hidup dizaman moden ini. Selalunya bila hati menguasai otak ( hati diatas kepala ) banyak masalah akan timbul.....

KISAH MENCARI CINTA GLAMOR……………….


Kisah CINTA kedua ini ialah kisah cinta pasangan yang sangat rapat dengan gemasindah. Bagaimana rapatnya , gemasindah tak nak cakaplah. Cerita ini adalah cerita benar. Diceritakan untuk dijadikan sempadan dan teladan.

Pasangan ini berkahwin satelah bercinta hampir dua tahun. Hidup mereka pada awalnya agak susah kerana sisuami hanya bekerja dalam jawatan pangkat rendah. Mereka pada mulanya hidup di rumah haram di sekitar Sg Way. Gemasindah pernah tinggal beberapa hari dirumah mereka ketika belajar di KL dahulu. Memang seksa duduk rumah haram.

Siisteri bekerja sebagai amah disabuah hospital juga di Lembah Kelang. Di-hospital tempat bekerjanya itu , sisteri agak rapat dengan saorang doktor yang baru memulakan perniagaan MLM menjual ubat ubatan . Sisiteri menjadi salah saorang orang pertama melibatkan diri dlm busines MLM doktor berkenaan.

Akhirnya berkat usaha kuat siisteri pasangan ini telah berjaya memilikki kereta mercedez, bmw dan rumah bungalow. Yang paling dikagumi siisteri telah berjaya menjadi Doktor Homeopathy yang memilikki kepakaran dalam bidang penjagaan kesihatan luar dan dalam. Ini adalah pencapaian yang sangat hebat dimana saorang amah telah berjaya menjadi doktor dan selalu sahaja dijemput berceramah di TV baik RTM mahupun TV Swasta. Kini siisteri sudah jadi saorang seleberiti.

Siisteri telah meminta sisuami berhenti kerja dan bekerja dengan syarikatnya. Sebagai tanda kesyukuran mereka telah menunaikan haji dan kini bergelar Pak Haji ( PH ) & Mak Haji. ( MH ) Bersyukur lagi kerana mereka telah dikurniakan 4 orang cucu.

Bersesuaian dengan kemewahan yang dinikmati dan perniagaan yang dijalankan, Mak Haji sekarang ini tidak lagi berbaju kurung dan bertudung. Sebaliknya memakai skirt, pakai kasut tumit tinggi dan berkacamata hitam berjenama kesana kemari. Maklumlah Doktor & usahawanita berjaya.

Mak Haji tidak lagi melibatkan diri dalam perniagaan MLM doktornya dahulu sebaliknya menubuhkan syarikat sendiri dan menghasilakn produk sendiri.

Dalam kehulu kehilir itu – menguruskan perniagaan, Mak Haji telah bertemu dengan saorang usahawan bergelar Dato’ yang muda dan handsome. Gemasindah pernah terserempak dengan pasangan itu sedang makan berdua-duan disabuah hotel lima bintang di KL. Dengan tersipu-sipu Mak Haji memperkenalkan Dato’ Muda itu sebagai business partnernya.

Melihat caranya jelas sekali Mak Haji sudah jatuh cinta dan jelas sekali sudah lupa diri bahawa dia adalah isteri Pak Haji dan nenek kepada 4 orang cucu. Mak Haji jadi muda semula. ….kerana apa …kerana api cinta yang membara !!!!

Maka Mak Haji pun minta Pak Haji menceraikannya agar MH boleh berkahwin dengan si Dato’. Apa yang Pak Haji boleh buat…Mak Haji yang bayar gajinya..Mak Haji yang belikan keretanya…tinggal di bungalow Mak Haji pula Pak Haji tidak punya apa apa …selama kini hanya jadi penumpang…maka Pak Haji pun terpaksalah menceraikan Mak Haji.

Mak Haji pun berkahwinlah dengan Dato muda itu. Bahagia ?????

Mana mungkin akhirnya tembelang si Dato terbongkar…dato palsu..si dato hanyalah saorang peneroka felda di pahang ( gemasindah tak nak sebut nama rcgn felda itu wp tahu )…berlagak shj ..rumah masih rumah original felda …anak 11 orang..maka Mak Haji pun minta cerai sekali lagi..kali ini dari Dato palsu itu.

Mak Haji beraleh pasaran ke negara Brunei…disana MH bertemu dengan saorang pengeran…kalau di Brunei pengiran tu kira orang berpengaruh dan kaya lah..maka MH pun kahwinlah dengan sipengeran…sekali lagi terkena ..pengeran apa kalau rumahnya adalah rumah air bukan bungalow besar…kali ini kali ketigalah MH minta cerai…

PH pula ..sudah bertemu dengan saorang anak dara…yang kerja sebagai staff nurse …terus kahwin. ( gemasindah yang hantar PH kahwin ..berangguh dirumah gemasindahlah kiranya )

Bila MH dah terkena dua kali mencari cinta orang kaya ( kononnya ) maka kononnya MH mulalah insaf….dan kononnya ..cinta lama berdarah kembali…apakan daya PH sudah berkahwin… dengan anak dara pulak tu…maka saban harilah hatinya tak senang…PH bahagia bersama isteri yang jauh lebih muda dari dirinya…dia pula terus menerus gagal dalam mencari cinta orang kaya…

Maka saban hari pulalah MH mengacau..PH ..kadang kadang sengaja je ..telefon tengah tengah malam..kata rindulah ..kata tersilap besarlah ..kata cintalah....MH juga guna anak anak pujuk PH kembali padanya…Yang pelik PH layan pulak tu…agaknya masih sayang kat MH kot ?

Akhirnya bini muda PH tak tahan lagi ..pun minta cerai…nak buat macammana sebab kali ini PH yang tinggal dirumah isteri mudanya…rumah bungalow di KL tu MH yang punya…maka bercerailah PH dengan isteri mudanya

Sekarang ini PH dah duda …MH pula dah janda..akhirnya mereka kahwin buat kali kedua…



Baru-baru ni gemasindah jumpa PH di-Seremban jalan sorang..sorang gemasindah..tanya mana MH ?…PH kata tak usah sebutlah hajjah gila tu..rupanya mereka kahwin 4 bulan shj sebab MH dah jumpa Dato baru..tak tahulah dato original ke atau dato’ palsu lagi…

Gemasindah…berkata..dalam banyak hal kekayaan & wang ringgit membuatkan manusia berubah perangai …secara mendadak…macam Mak Haji yang dah kerepot tu…..kekadang tengok MH berceramah kat TV gemasindah senyum sengsorang..tapi kena tabik spring juga ….saorang amah telah berjaya mencipta sejarah…ramai yang tak tahu….gemasindah tahulah ..kan dah kata ..mereka tu sangat rapat dengan gemasindah.

MH kita tu kira orang berjaya jugalah..yang dia gagal…. cuma mencari CINTA GLAMOR …orang kaya …Enggang kan terbang sama enggang …tak kan nak terbang dengan burung pipit uban ya tak ???? Ha ha ha …senyum

Tiada ulasan:

Catat Ulasan