Ahad, 9 Januari 2011

BAGI MELAYU YANG MASIH SOKONG DAP......berfikirlah semula.

Salam pembaca Melayu - Islam yang dihormati,

Gemasindah percaya tidak ramai manusia Melayu yang menyokong DAP secara terus maksudnya menyokong dasar MALAYSIAN MALAYSIA parti DAP.

Ramai cuma menjadi TERIKUT-IKUT lenggok politik parti yang mereka sokong yakni PKR dan PAS. Mengikut kajian gemasindah di kawasan gemasindah sendiri ramai anak anak muda kelihatan saperti menyokong kedua parti yang bersekongkol dengan DAP itu disebabkan MENYAMPAH kepada pemimpin UMNO tempatan dan bukannya BENCI & MENYAMPAH pada UMNO.

Pemimpin dan ahli ahli UMNO kenalah perbetulkan diri dan kerjakuat sikit dalam hal ini.

Ramai yang terpengaruh oleh permainan fitnah dan "branding" berterusan pihak pembangkang yang mengaitkan UMNO dan pemimpinnya dengan RASUAH dan SALAHGUNA KUASA hingga benda baik yang dilakukan oleh UMNO & BN langsung mereka tidak nampak .

Yang nampak benda benda yang tidak elok dan tidak baik belaka kesemuanya. Inilah hasil dari taktik ULANG & ULANG yang mereka pelajari dari media barat asuhan YAHUDI - KRISTIAN.

Benda atau perkara yang merupakan fitnah , yang merupakan hasutan, yang sohih perkara dan benda yang TIDAK BENAR - jika diulang sebut atau diulang cetak atau diulang videokan berkali kali akhirnya membuatkan orang percaya atau setidaknya menjadi ragu ragu.

UNTUk mereka yang muda muda yang tidak berapa peduli tentang SEJARAH atau tidak mengetahui atau kurang peduli siapakah sebenarnya DAP itu, gemasindah ULANG COPY & PASTE satu entri dari lamanblog PANEHMIANG. Minta minta sangatlah dibaca dengan hati yang tenang tanpa dipengaruhi oleh sebarang rasa PREJUDIS.

Mudah-mudahan Allah membuka hati nurani saudara saudara kita yang masih menyokong pihak yang memecahbelahkan melayu dan bertindak menghuruharakan Islam dan kaum muslimin itu supaya kembali semula dalam satu SAF perjuangan mempertahankan AGAMA dan KEPENTINGAN bangsa MELAYU yang masih ketinggalan ini................AMIN YA RABB.

........................................gemasindah.

DARI LAMANBLOG PANEHMIANG...............

Kedengaran banyak rungutan daripada ramai kalangan teman kami ahli PAS yang semakin mencurigai agenda pemimpin mereka sendiri. Tanggapan pengikut dan ahli, bahawa pemimpin PAS hari ini sudah tersasar jauh daripada nawaitu asal memperjuangkan Islam; dan kini pemimpin PAS dilihat semakin dayus diperlekehkan oleh DAP & PKR demi untuk merebut kuasa persekutuan.

Walaupun dikalangan pemimpin PAS akan cuba menafikan pergolakan dalaman akar umbi yang berlaku dalam parti itu, namun realitinya ahli PAS sudah mula berbalah kepada beberapa pendirian. Kebanyakan mereka sudah mula hilang keyakinan terhadap kepimpinan PAS semasa yang tampak terlalu bersungguh menjaga hati DAP sehingga tergamak mengguris hati ahli parti sendiri. Kecurigaan akar umbi PAS itu mungkin ada asasnya berdasarkan perilaku DAP sejak dulu seperti berikut;

1. DAP pertama kali menyertai pilihan raya umum pada 1969. Ketika pilihan raya tersebut, DAP telah berkempen untuk memansuhkan Perkara 153, Hak Istimewa Orang Melayu. Seterusnya, perarakan kemenangan DAP di Kuala Lumpur akhirnya telah mencetuskan tragedi 13 Mei 1969.

2. Dalam perarakan Pemuda DAP di sekitar Kampung Baru pada 13 Mei 1969, mereka telah membawa penyapu besar sebagai simbol untuk sapu orang Melayu keluar dari Kuala Lumpur. Mereka juga tergamak untuk kencing dari atas lori ke arah orang Melayu di tepi jalan, memaki hamun, serta menunjukkan pelbagai perlakuan kurang ajar. Melayu dimaki dengan kata-kata, "Melayu Sakai" "Melayu Masuk Hutan" dan "Melayu Balik Kampung lah Makan Jagung."

3. Pada 25 November 1999, Lim Guan Eng ketika menjawat jawatan Timbalan Setiausaha Agung DAP, telah berjanji akan menghapuskan hak istimewa orang Melayu. Katanya, "Kami masih berpegang dengan pendirian menolak kerajaan Islam kerana gagasan Malaysian Malaysia tidak akan memberi sebarang keistimewaan kepada mana-mana kaum, sebaliknya semua pihak akan mendapat taraf sama rata yang lebih adil."

4. Dr Tan Seng Giaw, Timbalan Pengerusi DAP Pusat, pada 25 Oktober 2005 telah bercakap dalam sidang parlimen bahawa laungan azan Subuh mengganggu ketenteraman masyarakat bukan Islam di negara ini. Rentetan itulah Namawee dengan beraninya telah menerbitkan video Negarakuku yang jelas memperlekehkan azan dan Islam.

5. Dalam ucapannya di DAP Melaka State Annual Convention pada Disember 2005, Lim Guan Eng menegaskan bahawa beliau akan mengadaptasikan "3 People's Principles (nationalism, democracy and equality)" yang diterapkan oleh Dr Sun Yat Sen (pengasas Parti Nasionalis Cina Kuomintang). Guan Eng percaya dengan teori Sun Yat Sen bahawa "Overseas Chinese as the Mother of the Revolution". Guan Eng turut membina Memorial Sun Yat Sen di Pulau Pinang dengan berikrar akan melakukan revolusi rakyat cara chauvinisme (assobiah) Cina. Inilah contoh "Khalifar Umar Abdul Aziz" yang dibanggakan PAS.

6. Pada April 2007, DAP telah mempertikai keputusan Muhammad Shafi Saravanan Abdullah untuk membawa prosiding perceraian isterinya Subashini ke mahkamah syariah bagi mendapatkan hak penjagaan anak mereka. Norman Fernandez, Naib Pengerusi DAP Johor dan Peter Ooi, aktivis DAP, telah menyelar sistem mahkamah syariah negara ini. Kit Siang juga mempertahankan Subashini dan menuntut satu sistem agama sama rata sama rasa di Malaysia.

7. Pada 12 Mac 2008, Kit Siang telah mengarahkan semua ADUN DAP Perak untuk memboikot perlantikan Nizar Jamaluddin sebagai MB Perak. Kit Siang pada asalnya telah menolak Adun PAS dilantik sebagai Menteri Besar kerana mahukan Ngeh Koo Ham sebagai Menteri Besar Perak. Namun selepas 'Perjanjian Pangkor 2' diadakan antara DAP, PAS & PKR, maka barulah DAP bersetuju untuk melantik Nizar sebagai MB, itupun dengan beberapa syarat.

8. Pada 19 Nov 2008, Kerajaan PAS Kedah telah meluluskan tapak seluas 162 hektar sebagai ladang babi moden di Bukit Selambau. Sejumlah 46,000 ekor babi dibenar ternak dalam ladang itu, semata-mata untuk memujuk hati seorang wakil DAP yang dilaporkan berhasrat melompat parti. DAP telah mengugut PAS dengan kandang babi sebagai ganjaran.

9. Nga Kor Ming (ahli parlimen DAP Taiping merangkap Timb. Bendahari DAP Pusat) di lobi Parlimen pada 8 Disember 2009 telah mempertikaikan peruntukan kerajaan sebanyak RM748.26 juta bagi membina 611 masjid antara tahun 2000 hingga 2008.

10. Ngeh Koo Ham, Ahli Parlimen Beruas adalah anak saudara kepada Chin Peng, Setiausaha Agung Parti Komunis Malaya. Chin Peng juga menggunakan khidmat peguam yang sama pernah digunakan Ngeh Koo Ham. Ngeh juga adalah ahli pertubuhan Socialis International yang mendukung ideologi komunis dan sosialis.

11. Dalam sebuah buku bertajuk 'Conversations with Lee Kuan Yew' tulisan Tom Plate, Lee Kuan Yew menegaskan akan keyakinannya bahawa bangsa Melayu adalah suatu bangsa yang pemalas serta kurang berkemampuan (ms 53). DAP turut menggunakan hujah ini untuk menindas orang Melayu dan menegaskan bahawa orang Melayu juga adalah kaum pendatang.
12. Lau Weng San, Adun DAP Kampung Tunku telah memegang serta membelek-belek Al-Quran sambil diperhatikan oleh Tony Pua, Ahli Parlimen DAP Petaling Jaya Utara dihadapan ahli-ahli PAS. Adakah DAP ini benar berhasrat hendak masuk Islam atau hanya sekadar ingin mempermainkan agama Islam? Firman Allah SWT, "Sesungguhnya Al-Quran ini adalah bacaan yang sangat mulia, pada kitab yang terpelihara (Lauhul Mahfuzh) tidak menyentuhnya kecuali orang-orang yang disucikan. Diturunkan dari Rabbil 'alamiin. Maka apakah kamu menganggap remeh saja Al-Quran ini?" (QS.Al-Waaqi'ah,56: 77-81)

13. Calvary Convention Centre (CCC) adalah nama sebuah gereja yang kini sedang dibina di Bukit Jalil. Kompleks gereja setinggi 6 tingkat ini dibina di kawasan seluas 600,000 kaki persegi dalam DUN Teresa Kok. Gereja yang hampir siap ini bakal dinobatkan sebagai gereja terbesar di Asia dan inilah niat sebenar DAP adalah untuk mengembangkan agama Kristian, dan bukannya berpura-pura kononnya mendekati Islam melalui PAS.

14. Pada 1 Ogos 2010, Guan Eng telah dianugerahkan gelaran Father Joseph dari Gereja St Anne di Bukit Mertajam Pulau Pinang kerana banyak menyalurkan dana kepada gereja tersebut.

Justeru tidak mustahil di PRU13, undi ahli PAS akan lari kepada UMNO seandainya pemimpin PAS hari ini masih leka menjaga hati DAP sehingga meminggirkan perasaan penyokong mereka sendiri.

Riwayat Abu Hurairah RA bahawa Rasulullah SAW bersabda, "Semua amal manusia diperlihatkan (kepada Allah SWT) pada setiap hari (yang tertentu), maka setiap hambanya yang beriman diampuni (dosanya) kecuali hamba yang diantara dirinya dengan saudaranya ada permusuhan.

Maka difirmankan kepada malaikat, "Tinggalkan (tangguhkanlah pengampunan untuk) dua orang ini sehingga keduanya kembali berdamai." -

Hadis Riwayat Muslim 4/1988.

1 ulasan: