Sabtu, 26 Februari 2011

TAK PLURALISMA KE IFC SELANGOR - PENANG NI ????




Salam pembaca Melayu - Islam yang dihormati.

Cuba baca dan renungan lapuran blogger Gerakan Anti PKR ini dan nilaikan sendiri tentang IFC yang diwujudkan oleh kerajaan PKR & DAP ini. Tidakkah ianya merupakan inti perjuangan Pluralisma yang bertujuan memporak-perandakan masyarakat Melayu- Islam ? Masihkah anda mahu BERDIAM DIRI atau bersimpati dengan juak juak petualang ini ???

Dari blog Gerakan Anti PKR.

SAH IFC WUJUD DI SELANGOR HASIL PERSETUBUHAN PAS/DAP.

IFC ?

apa ke bendanya IFC ni. ia adalah nama singkatan kepada inter faith comission. tujuannya mahu meletakkan kesamarataan antara semua agama.

sama rata bermaksud sama ratalah , adui.

apa tuntutan IFC selangor ?

i. Seseorang anak yang dilahirkan oleh ibubapa Islam tidak seharusnya secara terus menjadi orang Islam.

ii. Orang-orang bukan Islam yang telah memeluk agama Islam hendaklah diberikan kebebasan untuk kembali kepada agama asal mereka (murtad) dan tidak boleh dikenakan tindakan undang-undang.

iii. Sebarang kes pertukaran agama orang Islam kepada bukan Islam tidak sepatutnya dikendalikan oleh mahkamah syariah tetapi dikendalikan oleh mahkamah sivil.

iv. Tidak perlu dicatatkan di dalam kad pengenalan seseorang Muslim bahawa ia beragama Islam.

v. Orang bukan Islam tidak perlu dikehendaki menganut Islam sekiranya ingin berkahwin dengan orang Islam. Orang Islam hendaklah dibenarkan keluar daripada Islam (murtad) sekiranya ingin berkahwin dengan orang bukan Islam tanpa boleh dikenakan apa-apa tindakan undang-undang.

vi. Seseorang atau pasangan suami isteri yang menukar agamanya dengan memeluk Islam tidak patut diberikan hak jagaan anak.

vii. Orang-orang yang bukan Islam yang mempunyai hubungan kekeluargaan dengan seorang yang memeluk Islam hendaklah diberikan hak menuntut harta pusakanya selepas kematiannya.

viii. Kerajaan hendaklah menyediakan dana yang mencukupi untuk membina dan menyelenggara rumah-rumah ibadat orang bukan Islam sebagaimana kerajaan menyediakan dana yang serupa untuk masjid.

ix. Orang-orang bukan Islam hendaklah dibenarkan dan tidak boleh dihalang daripada menggunakan perkataan-perkataan suci Islam dalam percakapan dan sebagainya.

x. Bibel dalam Bahasa Malaysia dan Bahasa Indonesia sepatutnya dibenarkan untuk diedarkan kepada umum secara terbuka.

xi. Pelajaran agama bukan Islam untuk penganut agama itu hendaklah diajar di semua sekolah.

xii. Program-program berunsur Islam dalam bahasa ibunda sesuatu kaum hendaklah ditiadakan. Program dakwah agama lain selain Islam pula hendaklah dibenarkan untuk disiarkan dalam bahasa ibunda masing-masing.

xiii. Orang-orang Islam yang membayar zakat tidak sepatutnya dikecualikan daripada membayar cukai pendapatan dan wang hasil zakat sepatutnya digunakan juga untuk keperluan orang-orang bukan Islam.

xiv. Sepatutnya Islam tidak disebut sebagai pilihan pertama masyarakat Malaysia seperti dalam soal pakaian menutup aurat kepada pelajar sekolah.

Inilah yang diperjuangkan dalam PKR dan disokong pula oleh PAS apatah lagi DAP…Fikirlah dengan serius dakwaan ini dan buatlah sesuatu untuk AGAMA BANGSA dan NEGARA kita semua.

pas sedang melakukan persetubuhan politik dengan pejuang IFC. maknanya pas pun setuju IFC diimplementasikan di selangor.

Reaksi Pembaca :-

Anonymous said...

NAK TENGOK APA PULAK KATA2 ORG PAS DGN PENDEDAHAN IFC INI...KLU MASIH ANGGUK2, MEMANG SAH DEPA DAH MINUM AIR KENCING SYAITAN

Anonymous said...

memang pakatan bangsat...

didokong oleh pengkhianat dan pelacur agama dan bangsa.buta mata demi dendam dan kuasa dunia. berketerampilan ulamak litup berserban ..tapi jiwa bergelumang dosa kotor bak jamban.

Anonymous said...

Kepala hotak letak di lutut ni lah dia kepala butuh DAP,PKR dan Demokratik PAS. Over my dead body IFC ini. Jangan sebut aku pancung semua kelibat tak kira siapa, orang PAS Islam yang bodoh sudah tak tahu apa itu erti akidah. Yang keling dan cina ni jangan nak tunjuk handal, silap hari bulan kepala orang-orang yang dok promote IFC ni akan terpacak atas buluh runcing. Jangan berani main api kalau takut dibakar!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan