Jumaat, 4 Februari 2011

SEMUGA USAHA MENGELUARKAN RAKYAT MSIA DARI MESIR BERJAYA SEPENUHNYA...........

Salam para pembaca Melayu - Islam yang dohormati,

Sama-samalah kita berdoa agar Allah makbulkan usaha Kerajaan Malaysia yang dibantu oleh sukarelawan untuk mengeluarkan rakyat khasnya pelajar pelajar Malaysia dari Mesir berjaya dan lancar.

Ada ramai juga blogger SENGENG yang menulis tentang KELEWATAN dan KELEMBAPAN kerajaan melaksanakan usaha menyelamatkan itu.

Yalah kita pun tahu duduk depan skrin komputer dan menaip adalah amat mudah berbanding risiko dan kepayahan melaksanakan kerja dibumi Mesir yang huru hara itu.

Ada juga blogger yang menulis bahawa kebanyakan pelajar yang berada di Mesir itu merupakan penyokong dan aktivis parti PAS.

Gemasindah rasa ulasan sebegitu amatlah TIDAK PATUT dan tidak menggambarkan jiwa yang bersih. Tidaklah perlu kita politikkan usaha menyelamat itu. Yang hendak diselamatkan ialah rakyat Malaysia yang kebanyakannya Melayu - Islam. Pedulilah sama ada dari segi politiknya mereka itu penyokong parti apa.

Apa yang dilakukan oleh kerajaan tentulah dibuat berdasarkan kajian dan penelitian kedaaan semasa. Wajar sangat kita berfikiran rasional bahawa memindah lebih 11,000 orang manusia yang kini berada dipelbagai lokasi dinegara asing yang huru hara tentulah sangat susah dan mencabar...kemudahan pengangkutan tentulah terjejas teruk kerana keadaan bahaya dan banyak petrol pump dan kedai tutup.

Saperti kata Ketua TUDM kita ...yang penting keluarkan mereka dari kawasan bergolak yang tidak selamat ...pindahkan ke Jeddah...lepas itu bawa pulang ke Malaysia. Soal wang ringgit dan lain lain bukan masalah utama lagi.Dan inilah yang dilakukan oleh DS Najib sekarang.

Jadi lebih baiklah yang tidak berperanan terus dalam usaha menyelamat itu mendoakan saja agar OPS PIRAMID itu direstui Allah dari membuat kritikan berlagak pandai, prihatin dan kononnya bersemangat itu yang sebenarnya tidak memberi apa apa faedah positif pun.


gemasindah...pun duduk depan skrin komputer.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan