Jumaat, 21 Januari 2011

MENENTANG PLURALISMA dan PENDOKONGNYA ...ADALAH JIHAD....



Salam kepada pembaca Melayu - Islam yang dihormati.....

Melalui beberapa ENTRI terdahulu saudara telahpun.......

Pertamanya membaca dan memahami pendirian ( aqidah ? ) Anuar Ibrahim berkaitan agama yang dianutinya sekarang PLURALISMA melalui salinan TEKS UCAPAN-nya semasa berucap di London School Of Economy.

Kedua membaca dan mengetahui pendirian dan kegelisahan jiwa sahabat sahabat lama yang sama sama memperjuangkan Islam melalui ABIM akibat BERPUSINGNYA Anuar secara 360 darjah meninggalkan perjuangan lamanya,

Ketiga membaca hujah hujah dan penjelasan CENDIKIAWAN ISLAM yang MENYANGGAH pandangan dan pendirian Anuar khasnya & PLURALISMA amnya.

Melalui ENTRI kali ini gemasindah catatkan pandangan rakyat biasa pula mengenai Anuar & Pluralismanya. Selamat membaca.

................................................................................

KOMEN PEMBACA

Anti Azizah says:

Semakin hari semakin bertambah benci aku dengan Anwar,isterinya, anak-anaknya,cucu-cicitnya sehingga tujuh keturunan aku benci. Baka mereka ni memang tak elok. Jangan kawin dengan keturunan mereka ni, silap-silap segala gen yang ada pada keluarga ni spt liwat , perosak agama, perosak negara, terkena kat anak cucu kita.

Hairan aku macam mana TG NIk Aziz dok puja Anwar ni. Hadis ada sebut ” Takuti firasat orang mukmin kerana ia melihat dengan cahaya Allah” . TG Nik Aziz tak nampak ke siapa Anwar ni, habis orang PAS kena tipu, pulak tu sombong pulak tu puak PAS, tak nak mengkaji,siasat sendiri, asyik dok kata Tun Mahathir dok buat fitnah. Bodoh sombong betul.

Jangan Main Belakang says:

Anwar menterjemahkan Islam melalui Pluralisme dan bukannya berpaksikan Al-Quran.Agama Islam dijaja untuk membenarkan agenda Pluralismenya.Mungkin ketika menulis ucapan ini, tekanan mentalnya tak dapat dibendung lagi.Untuk lebih jujur lagi, Anwar sepatutnya menambah lagi dalil-dalil seperti ‘meliwat digalakkan di dalam pluralisme’ atau ‘menganuti pluralisme adalah ciri-ciri seorang pemimpin anugerah tuhan’ dalam ucapannya.Ini mencerminkan lagi keperibadian Anwar.

Khahar Muzafar says:

Anwar Ibrahim (Semakin jijik aku menyebutnya, sepatutnya nama Islam beliau ini di tukar) Saya memang tidak terkejut dengan pernyataan beliau dalam syarahannya di London, kerana memang sifatnya dan perjuangannya begitu pada masa ini.

Tetapi yang paling teramat menyedihkan saya ialah, perjuangan ini telah mendapat sokongan dan dorongan daripada Orang-Orang Pas, Pemimpin Pas dan juga penyokong Pas. Berugama apakah manusia yang di dalam Parti Pas ini sebenarnya? Adakah mereka berugama Islam? berfahaman Alil Sunnah Waljamaah? Siahkah mereka ini? atau Moderate Ker? Pluralismakah mereka? atau Wahabikah mereka ini? Mereka-mereka dalam PKR tidak perlu dipersoalkan lagi, sebab hitam kata Anwar hitamlah jadinya, sesumpah kata Anwar Sesumpahlah mereka.

Tetapi Apa dah jadi dengan Orang-Orang PAS? adakah mereka sedar perkara ini? atau mereka adalah pengikut Pluraisma? moderate berugama? Nauzubillah. Ya Allah tunjukkanlah kebesaran mu ya ALLAH, bukalah pintu hati mereka dan minda mereka untuk mengenali siapakah manusia durjana dan Dajjal Anwar Ibrahim, Isterinya, anak-anak cucunya ini. LakhanaktuLLah lah kepada pendurjanaan ini.

osane says:

Persoalannya sekarang ialah, apakah agama sebenar yang dianuti oleh Anwar? Anwar wajib menjawabnya secara terbuka kepada semua orang Islam Malaysia. Saya bukanlah seoarang ulamak, tetapi dari pemahaman saya ke atas ucapan Anwar di LSE, ia jelas terkeluar dari akidah sebagai seorang yang menganuti dan kepercayaan beliau sebagai seorang Islam.

Walaupun teks ucapannya telah dikeluarkan dari blognya, tetapi beliau belum menafikan atas kebenaran ucapannya. Akhbar arus perdana perlu menyiarkan ucapan beliau setiap minggu bersama dengan sanggahan atau dalil ucapan Anwar adalah bercanggah dengan akidah Islam oleh Dr. Muhammad Uthman El-Muhammady,

Walaupun ia sudah disiarkan oleh Utusan, tidak semua orang Islam yang membelinya. Penyiarannya hendaklah diiklan di dalam radio atau tv Itu pun terpulang kepada kerajaan jika ia melihatnya sebagai satu ancaman kepada umat Islam di Malaysia. Pendapat saya ia adalah satu ancaman dan ia sangat wajib ditentang secara berterusan.

Pak Hak says:

Jangan enak ngomong saja wahai Anwar anak Ibrahim. Dan bila cakap jangan banyak konar untuk men”camouflage”kan sifat kemunafikanmu dengan menggunakan bahasa akademik dan intelektual konon.

Anadainya benar semua agama itu sama, sebagaimana yang didakwa oleh kaum pluralisme agama ini, bagi yang mau berfikir, coba kita tanya diri kita; mengapa Allah SWT mengutus Khatamman Nabi (Penutup Segala Nabi) iaitu Nabi Muhammad Rasulullah SAW? Bukankah tugas murni Baginda yang diperintahkan oleh Allah ialah untuk menegakkan semula agama wahyu yang telah bengkok, seperti ajaran Esa AS yang telah dibengkokkan oleh rahib-rahib Nasrani, dan ajaran Musa AS yang telah dibengkokkan oleh rahib-rahib Yahudi?

Apakah Anwar mahu jadi rahib Hindraf yang menyamar dalam Islam yang mau membengkokkan akidah agama suci ini? Atau Anwar jelmaan Masih AdDajjal di akhir zaman yang mau menggugat iman dan akidah kaum Muslimin? Semoga Allah selamatkan akidah semua saudara Muslimin kita di Malaysia ini. Amin

Artnone says:

Sentimen saya apabila mengikuti persoalan pluralisme agamea yang dicanang oleh Anwar sama dengan tuan/puan yang mengikuti blog ini, yakni pendirian PAS, pemimpin dan penyokong PAS. Bagaimana mereka boleh terima fahaman yang ingin ditegakkan oleh Anwar, walaupun ianya jelas bertentangan dengan akidah Al Sunnah Wal Jamaah. Anwar jelas sesat, PAS bagaimana?

shahz says:

adakalanya memang yg menyokong anuar ni buta….baik buta mata atau buta hati…..zaman beliau ditahan dan dipenjarakan, bukan 1 malaysia aje tapi hampir 1 dunia sembahyang hajat utk kebebasan beliau.hampir 1 dunia jg yg menyalahkan mantan PM kita Tun Mahathir…..buta sungguh hati mereka, bukan itu semua urusan tuhan….jg ketentuan tuhan….tak percaya mereka2 ni pada tuhan?…apatah lg mereka2 yg suka bercakap tentang agama islam…beragama kah mereka ni….

Megat Alam Gempita said...

Anwar dah lama murtad dan fasiq...nasibnya akan sama seperti tokoh liberal yg disanjung kafir harbi seperti Kamal Attartuk, Mirza Ghulam Ahmad, Nurcolis Majid, Rashad Khalifa, Nasr Hamid Abu Zaid, Benazir Bhutto, Abdullah Ahmad an Naim, Mahmud Muhammad Thaha, Ashaari Muhammad...semuanya mati dalam kehinaan...nauzubillah ! Ingatlah Anwar, doa orang teraniaya tu pasti dimakbulkan Allah, tambahan lagi jika didoakan di Mekah Al-Mukarramah!

Hahn said...

Tak ada pula dalam quran menyatakan kita boleh saja mengikuti ugama mana mana nabi nabi dalam quran kalau kita mengetahuinya.

Cuma yang ada ialah maksud Al Quran.

“Pada hari ini telah Aku sempurnakan bagi kalian agama kalian. Dan telah Aku cukupkan nikmat-Ku kepada kalian. Dan Aku ridha Islam menjadi agama kalian.” (Al- Maidah: 3)

Quran mana yang Anuwar nak ikut? Adakah dia juga pengikut Akhbar raja India dulu ugama Din Ilahi dia. Ini bukan perkara baru.

Kalau Anwar nak sesat, sesat lah sendiri jangan rosakkan penganut dan ugama Islam. Kami semua di beri akal.

Dia boleh masuk ugama lain atau kekal tak berugama. Tiada salahnya. Kurangnya seorang umat tidak mengurangkan apa apa di sisi Allah.

Anwar Bangga Rasul Dan Islam Di Hina

Anwar berasa hebat dan angkuh apabila beliau dapat menempatkan diri dari kalangan ahli Majlis Dialog Antara Agama. Walhal Shiekh Yusuf Qardhawi sendiri menolak majlis seumpama itu kerana Islam dan rasul dihina dengan amat teruk.

Tetapi manusia seperti Anwar masih boleh berbangga bersama kalangan kelompok kristian yang menghina rasul dan Islam,beliau tidak sedikit pun mencela mereka malah berasa tinggi martabatnya jika dapat berdamping kononnya untuk berdialog kononnya menunjukkan betapa liberalnya Islam beliau.

Dalam pada itu adalah tidak menjadi masaalah buat manusia sesumpah ini bersama kalangan yang menghina Rasul dan Islam kerana keterbukaan yang melampau melalui fahaman pluralisme menjadi anutan Anwar.

Anwar tidak berasa terhina apabila Nabi Muhammad dan Islam dihina,sebaliknya beliau amat bangga kerana dapat berdamping dengan kelompok Kristian ekstremis.


Sekian. gemasindah minta pembaca fikirkan saranan gemasindah supaya bersama-sama menentang kegiatan songsang Anuar Ibrahim & Pluralisma Karut ini.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan