Khamis, 26 Ogos 2010

ARTIKEL C & P DARI BLOG PARA SAHABAT BERKAITAN MELAYU.............



Cina Nak Kerajaan Bersih....Sendiri Pun Bau Babi

Oleh Satu Hala

Wah...bestnya mesej halus yang disampaikan oleh seorang penulis rencana NST berbangsa babi...Cina dengan nama John Teo yang menceritakan apa yang masyarakat Cina negara ini mahu.

Kesimpulan yang diberikan ialah Cina mahukan kerajaan yang bersih.
Burit lu....habis lu ingat Melayu sama India sama Iban sama Dayak mau apa?
Semua orang mahu kerajaan yang bersih.

Sebenarnya mesej yang disampaikan penulis NST itu ialah kerajaan negara ini yang ditunjangi orang Melayu adalah kerajaan yang kotor dan kuat makan rasuah.
Dalam erti kata lain.....Cina cakap Melayu tak guna dan kuat makan sogok.
Bangsa yang kuat melacurkan diri ini lupa....siapa yang kembangkan budaya rasuah di negara ini?

Sejak kemerdekaan hingga kini....bangsa yang ada duit dan menggunakan duit untuk kepentingan diri sendiri adalah Cina di negara ini.
Mereka ini yang membudayakan bagi duit kopi untuk lepaskan diri atau dapatkan projek-projek besar.

Mereka yang mengajar orang-orang Melayu Islam agar menerima rasuah.
Sekarang.....hendak berlagak alim pula.....

Hendak salahkan Melayu 100 peratus.

Sekarang ini musim Cina berlagak alim dan baik ke apa? Dulu buat-buat menentang judi bola sepak.....(pada masa yang sama ligan menjadi bookie haram).
Untuk pengetahuan para Ah Seng Malaysia....semua orang mahukan kerajaan yang bersih....di mana sahaja di dunia ini, rakyat mana-mana negara pun mahukan kerajaan yang bersih.

Penulis tak kata kerajaan kita bersih sepenuhnya......menipu di siang harilah kalau kata kerajaan kita bersih 100 peratus.

Tidak ada satu kerajaan pun di dunia ini yang bersih 100 peratus.
Yang beza hanyalah tahap ketirisan.....terlalu banyak atau terlalu sedikit....di Malaysia ini sebenarnya tahap ketirisan adalah terlalu kecil.

Ingat kalau kerajaan Pakatan Rakyat ditunjangi DAP nanti 100 peratus bersih ke?
Kalau itulah dalam pemikiran pembaca.....Satu Hala simpati atas kebodohan dan kebahlulan pembaca jenis itu.

Tengok di Selangor ajelah....permainan mudah dengan manipulasi kepala surat aje sampai berjuta duit melayang....baru dua tahun mentadbir negeri yang kaya dah jadi camtu.

Ini adalah kerajaan Cina di Selangor....kerajaan DAP. Babi pun makan suap jugak....jadi tak payah le nak sindir orang Melayu.

.............................

DAP Dan Masyarakat Cina Suci Dari Rasuah?
Oleh JEFRY ZACHARIAH

DAP nampaknya tidak habis-habis menghentam kerajaan kononnya ia menjadi lubuk kepada merebaknya gejala rasuah dalam negara ini. Para pemimpin DAP nampaknya tidak jemu-jemu hendak mengaitkan pelbagai agensi kerajaan dengan amalan terkutuk tersebut walaupun ia jarang disertai dengan bukti yang lengkap atau melalui laporan rasmi kepada SPRM.

Tetapi apa yang aku nampak, semakin mereka mengutuk agensi kerajaan, semakin banyak pula pendedahan yang dibuat terhadap pemimpin mereka di Selangor ketika ini.
Nak tahu bagaimana caranya dan modus operandi mereka? Selalunya mereka akan menubuhkan syarikat-syarikat kecil, mencetak invois palsu, memalsukan projek sebelum membuat tuntutan pembiayaan daripada Pejabat Tanah dan Daerah Negeri. Kegiatan ini dapat dikesan berikutan adanya dokumen dan bukti melibatkan penipuan dan salah guna kuasa itu.

Apatah lagi kerajaan Selangor mengumumkan ia akan mengeluarkan tender bagi setiap projek – dalam hal ini juga berlaku penyelewengan licik. Beberapa buah syarikat 'tipu' DAP itu kemudiannya akan ‘menyapu’ kebanyakan daripada projek berkenaan.

Di kalangan orang paling banyak mendapat habuan adalah Wong Chuan How (di kawasan DUN Sungai Pelek) yang diberikan 84 projek oleh Ronnie Liu bernilai RM200,000 (antaranya bagi membiayai (Tarian Cina Persatuan Bahasa, Perayaan Persatuan Buddha Huan Chian Chuen, Kejohanan Bola Keranjang).

Syarikat lain yang dikatakan terlibat adalah Perniagaan Seri Makmur, Era Terbilang Enterprise, Era Gemilang Enterprise dan banyak lagi
Tetapi ternyata DAP ini tak tahu malu, sudahlah mereka sendiri bergelumang dengan perbuatan tersebut, mereka pula boleh salahkan SPRM kononnya badan itu mengamalkan siasatan 'terpilih' dan hanya menangkap ikan bilis semata-mata.

Nampaknya tangkapan dan pendakwaan ke atas beberapa tokoh berjawatan tinggi seperti Ketua Setiausaha, Ketua Pengarah, Timbalan Ketua Pengarah, Ahli Politik dan Ketua-Ketua Jabatan 'dikategorikan' sebagai ikan-ikan bilis dan masih belum cukup untuk membuktikan bahawa SPRM telus dan tegas dalam memerangi jenayah rasuah.
Pembohongan demi pembohongan dihebahkan dengan tujuan untuk menutup kes sebenar.
Tahukah korang, apa yang berlaku di Selangor, media terlebih dahulu dipanggil oleh DAP@ Pakatan Rakyat untuk menghalang pegawai-pegawai SPRM daripada melakukan tugas mereka.

Siasatan dan tangkapan yang hendak dibuat oleh pegawai-pegawai SPRM dipolemikkan seolah-olah cuba menjatuhkan keseluruhan kerajaan negeri Selangor.
Inilah main politik yang selalu dimain-mainkan oleh DAP@ Pakatan Rakyat demi untuk menutup kelemahan mereka sendiri dan menanamkan kebencian masyarakat terhadap agensi penguat kuasa.

Apa yang menyedihkan ialah golongan inilah yang sering dianggap sebagai hero walhal merekalah sebenarnya yang korup.

SPRM dianggap sebagai tidak telus dan beragenda politik bila berdepan dengan siasatan kes-kes rasuah yang melibatkan DAP@ Pakatan Rakyat.
Persoalannya, apakah pemimpin-pemimpin DAP@ Pakatan Rakyat ini benar-benar bersih dan tidak boleh disentuh langsung?

Untuk pengetahuan korang, siasatan kes-kes rasuah yang dibuat oleh SPRM adalah berlandaskan undang-undang dan memerlukan beban pembuktian yang cukup kukuh sehingga mencapai tahap “beyond reasonable doubt”.
Ianya melibatkan saksi, dokumen dan lain-lain bukti yang mampu menyokong kes tersebut.

SPRM sendiri telah menjelaskan bahawa kebanyakan kes yang ditutup bukan kerana mereka bebas rasuah tetapi disebabkan tiada cukup bukti untuk mensabitkan kesalahan tersebut.

Ada juga tanggapan menyatakan bahawa alasan tidak cukup bukti tidak boleh dijadikan alasan. Bukti-bukti berkenaan boleh dicari.
Tanggapan ini perlu diperbetulkan. Proses siasatan merupakan proses mencari kebenaran.

SPRM tidak boleh mengadakan-adakan bukti yang tiada dan mendakwa seseorang hanya berasaskan sentimen.

Dalam proses siasatan, keterangan saksi dengan disokong oleh dokumentasi sebagai bahan bukti wajar di kumpul untuk memperkukuhkan sesuatu dakwaan.
Adalah tidak adil untuk SPRM mempengaruhi saksi dan membuat dokumen hanya kerana ingin mendakwa seseorang.

Seperkara lagi, sesuatu keputusan kes sama ada ia untuk pendakwaan atau sebaliknya kini bukan di tangan Timbalan Pendakwa Raya semata-mata.

Di bawah Akta SPRM 2009, Panel Penilai Operasi yang dianggotai oleh masyarakat dari pelbagai sektor juga mempunyai kuasa untuk melihat dan menilai apa jua keputusan yang dibuat ke atas sesuatu kes.

Oleh itu, tidak timbul lagi soal kes-kes tersebut diperap atau ditutup secara rahsia.
Aku percaya DAP tahu mengenai perkara itu tetapi mereka sengaja buat-buat tak tahu.
Sebenarnya bila DAP menuduh agensi kerajaan mengamalkan rasuah, mereka sebenarnya nak kata orang Melayu ambil rasuah.

Ini kerana majoriti pegawai dan kakitangan kerajaan terdiri daripada orang Melayu
Tetapi mereka tahu, kalau mereka berkata begitu, mereka hanya menggali kubur sendiri
Jadi untuk 'cover line', mereka buat-buat kata yang kerajaan rasuah sedangkan maksud sebenar mereka, Melayu Makan Rasuah!

Aku nak tegaskan di sini, sebelum DAP nak tuduh Melayu kuat makan rasuah, mereka kena cermin diri mereka dahulu

Semua orang tahu, orang Cinalah paling ramai terlibat dengan rasuah. Ini kerana mereka tak mahu banyak masalah , kalau boleh kowtim, mereka akan kowtim semahunya
Merekalah penggalak utama perbuatan rasuah di negara ini. Ingat, kalau tidak ada pemberi, takkanlah ada penerima!

Harapan aku cuma satu agar masyarakat tidak mudah percaya dengan pembohongan yang dibuat oleh DAP yang mengaku memperjuangkan ketelusan, malangnya dalam hal lain, merekalah yang memutarbelitkan isu-isu tertentu untuk kepentingan diri serta memecahbelahkan rakyat.

Renungkanlah.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan