Isnin, 21 Jun 2010

SERUAN JIHAD SIBER TOK NAJIB ...UMNO vs PR ..



Salam pembaca Melayu - Islam yang dihormati.

Nampaknya ucapan DS Najib semasa merasmikan mesyuarat UMNO di Perak agar orang UMNO memerangi propoganda Pakatan Pembangkang melalui media internet menarik perhatian bloggers pro UMNO. Pada mulanya gemasindah mahu juga menulis tajuk ini ..apa yang terlintas difikiran adalah sama dengan apa yang telah dicatatkan oleh rakan rakan bloggers yang lain.

Gemasindah memilih pandangan blogger CSI untuk bacaan saudara sekalian.

Dari laman blog CSI................

ADA KE BLOGGER UMNO ?.....


Bila DS Najib bersuara suruh jentera UMNO hentam pembangkang di cyberspace, jentera UMNO mana yang Najib maksudkan tu? Tambah pulak bila Najib suruh gunakan cyberspace. Musykil sungguh spy.

Spy nak tanya, berapa kerat pemimpin UMNO baik yang dok diatas ataupun di Bahagian dan Cawangan yang tahu menatang apa cyberspace tu? Berapa orang jentera UMNO yang betul-betul aktif di dunia maya bagi menjawab dakyah pembangkang terhadap kerajaan?

Ada sesetengah jentera UMNO tu, nak on komputer pun tak tau, macam mana nak hentam pembangkang di cyberspace?

Kalau Najib nak suruh pejuang pro kerajaan yang terdiri dari bloggers, Facebookers dan juga yang aktif di Twitter hentam pembangkang, bukan semua depa ni ahli UMNO. Kalau ada pun dua tiga kerat ahli UMNO, ramai juga diantara pejuang maya pro kerajaan ni yang langsung tak aktif di Bahagian dan juga cawangan. Kerana apa? Kerana karenah birokrasi lahh. Bukannya Najib tak tau perangai elit sesetengah pemimpin UMNO.

Lagi satu kalau nak "perang" dengan pembangkang, mesti kena ada peluru. Selama ni spy tengok, para pejuang maya pro kerajaan langsung tak dibantu oleh UMNO dan kerajaan. Peluru kena cari sendiri, senapang pun kena sewa pakai duit poket sendiri. Takdak satu pun yang bercop UMNO dan kerajaan. Sedangkan Kickdefella punya senapang dan peluru di sponsor dengan harga 4juta. Banyak tu bhaii...

Kalau Najib nak harapkan jentera UMNO lawan pembangkang di cyberspace, Najib seumpama harapkan pada pagar yang selama ni dok kenyang makan padi laaa.. Tapi kalau bab nak tunjuk hebat, laju saja puak ni mengaku semua blogger dibawah kawalan mereka. Padahal, yang kenyang sampai boroi perut adalah depa. Bloggers jugak yang kurus keding macam plywood dan ada bloggers yang nak isi minyak motor pun terpaksa pecah tabung anak.

Sebelum nak suruh jentera Umno hentam pembangkang di cyberspace, cuba Najib atau Ahmad Maslan pi jenguk laman rasmi jentera UMNO bahagian dan cawangan seluruh negara. Bukan setakat labah-labah buat sarang..., taik tikus pun bertimbun setinggi KLCC. Macam mana nak lawan pembangkang di ruang siber kalau jentera UMNO nak update blog dan web pun setahun sekali macam nak tunggu hari raya haji.

Nasib baik laa ada Bloggers pro kerajaan macam House PK si anak Malbari tu, Facebookers macam Anti PKR club dan juga geng Twitter macam Singh Is Kingg yang buat kerja hentam pembangkang secara percuma. Cybertroopers pro kerajaan yang spy tak sebut disini jangan lah pulak kecik hati. Kalau nak taip satu-satu, tak cukup ruang bhaii... Lu orang tahulah sapa diri lu yee.

Jadi, spy suka nak sarankan kepada DS Najib dan juga kepimpinan kerajaan, sambil-sambil tunggu jentera UMNO belajar buat blog dan daftar Facebook, eloklah dekati para pejuang maya pro kerajaan yang umpama samurai tak bertuan ni semua. Bagilah sedikit sokongan dan bantuan dari segi kebajikan dan juga kelengkapan.

Kumpulan ni semua tak payah susah-susah nak ajar dah. Dah lama depa jadi RAMBO hentam pembangkang secara solo. Semua geng ni dah masak dengan putarbelit pembangkang. Kalau Najib dan pemimpin UMNO lainnya sanggup berkerjasama dengan kumpulan pejuang pro kerajaan ni, spy yakin 100% pembangkang tak akan mampu bertahan lama di cyberspace.

Cuba bayangkan selama ni cybertroopers pro kerajaan hentam pembangkang cuma pakai pisau, selepas ni kerajaan hulur bantuan M16 yang KJ jumpa masa kursus Wataniah, meleleh punggung pemimpin pembangkang kena hentam bhaii.

UMNO sekarang ni bukannya tak kuat, tapi UMNO sekarang ni cuma tak buat kerja dan juga tak bersatu. Nak menang kena ada usaha. Nak usaha kena tau caranya. Kalau tak tau caranya..., kenalah bertanya. Kalau kena gayanya, InsyaAllah berjaya.

Hit em deep and hard. Thats the only way you will win the war.



Spy Leman melaporkan dari Petronas Bandar Kinrara, Puchong Selangor

2 ulasan:

  1. Bro, Setuju sangat dengan artikel ini.....tepat sekali..

    BalasPadam
  2. Terimakasih brader yang gambi.

    Komen sdra sangatlah dihargai

    BalasPadam